Bewegen en sporten houdt ons fit en gezond. Als je regelmatig beweegt zit je beter in je vel, ben je minder vaak ziek en zie je er beter uit. Ondanks dat we kennis hebben van deze voordelen is het soms moeilijk om de moed te vinden om te beginnen met bewegen. Er zijn echter zoveel manieren waarop je meer kunt bewegen, ongeacht leeftijd, conditie of fitheid. De truc om actief te blijven, is door een bewegingsactiviteit uit te kiezen waar je plezier uit haalt of wat past bij jouw dagelijkse routine. Hierdoor wordt bewegen een gewoonte.

Meer bewegen als onderdeel van jouw dagelijkse routine is de sleutel tot het ontwikkelen van een actieve levensstijl. Bedenk hoe jij meer fysieke activiteit aan jouw leven kunt toevoegen. Maak één avondwandeling na het eten en fiets naar je werk in plaats van de bus te pakken. Dit zijn doelgerichte bewegingsactiviteiten die je gemakkelijk in jouw dagelijkse routine kunt verweven.

Wat kan jij doen om meer te bewegen? 5 tips:

 

Deze 5 eenvoudige tips zijn gemakkelijk toe te passen in jouw dagelijkse activiteiten:
  1. Loop tijdens telefoongesprekken door het huis, het kantoorpand of ga naar buiten en maak een wandeling.
  2. Ga lopend naar de supermarkt en deel je boodschappen op in meerdere winkelbezoeken per week in plaats van een keer per week met de auto.
  3. Loop langs de lift en neem de trap!
  4. Stap een bushalte eerder uit en loop het laatste stuk om je bestemming te bereiken.
  5. Download apps die je stimuleren om te bewegen.

 

Tenminste 30 minuten bewegen per dag

Regelmatig intensief bewegen is van belang voor een goede gezondheid. Je bouwt weerstand op, verlaagt je kans op hart- en vaatziekten en werkt aan een betere energieverbranding, om maar een paar voordelen te noemen. Begin met 150 minuten per week matig intensief bewegen. Denk aan wandelen en fietsen. Let op: meer bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel. Het heeft geen zin om 30 minuten per dag te bewegen en de rest van de dag stil te zitten. Zorg daarom voor bewegingsactiviteiten die bij je dagelijkse routine horen zoals in de vorige alinea beschreven.

Heb je persoonlijk advies nodig? Neem dan contact met ons op!

Meer bewegen met de Fit Food Focus app

Vind jij het moeilijk om te beginnen met bewegen en kun je een steuntje in de rug gebruiken? Fysiotherapeut Paul Veen heeft een vitaliteitsprogramma ontwikkeld waarin hij jouw meeneemt in zijn methodiek ‘Fit Food Focus’. Hij geeft jou de juiste tools in handen om weer de gezondste en vitaalste versie van jezelf te worden. Of je nu al langer bezig bent met een gezonde levensstijl of pas net begint. Dit programma biedt jou de handvatten voor een structureel fit leven.

Het programma bestaat uit oefeningen, recepten en verdiepende artikelen om zowel mentaal als fysiek in beweging te komen. Je gaat aan de slag met verschillende workouts, dagelijkse rituelen, een positieve mindset en gezonde voeding. Iedere week krijg je extra tips en oefeningen. Zo word jij stap voor stap de vitaalste versie van jezelf.

Probeer de FFF app gratis uit!

 

Wil je het vitaliteitsprogramma van Paul Veen uitproberen? Met een gratis proefperiode van 7 dagen ontdek jij wat Fit Food Focus voor jou kan betekenen. Download de app hier. Lees meer over het vitaliteitsprogramma en over de ervaringen van deelnemers van het programma op fitfoodfocus.app.

F3 Fysio in Rotterdam

 

Wij zijn specialist in knie-, nek- en rugklachten. Bij F3 Fysio benaderen wij jouw gezondheid holistisch. Wij kijken niet alleen naar een specifieke klacht maar kijken naar jouw hele levensstijl. Dit onderscheidt F3 Fysio van andere fysiotherapiepraktijken.

Naast fysiotherapie bieden wij ook oefentherapie, manuele therapie, kinderfysiotherapie en sportfysiotherapie, afhankelijk van jouw zorgvraag. F3 Fysio in Rotterdam Centrum en Hillegersberg-Schiebroek is ook elke zaterdag geopend van 09.00 tot 17.00 uur. Kom langs en wij onderzoeken waar jouw klachten vandaan komen en kijken samen met jou naar een geschikt behandelplan.

 

Neem contact op voor een afspraak via 010-210 83 99.