Aangesloten zorgverzekeraars

Aangesloten zorgverzekeraars en fysiotherapie en oefentherapie uit de aanvullende verzekering

Zorgverzekeraars onder contract

F3 Fysio heeft contracten met de meeste zorgverzekeraars. Dat is handig! Als je een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie, worden de afspraken rechtstreeks gedeclareerd bij je zorgverzekeraar. Lees de polisvoorwaarden van je zorgverzekering goed door om na te gaan of fysiotherapie in je pakket zit. Als je maximale aantal behandelingen in de aanvullende verzekering al gebruikt zijn of als je geen aanvullende verzekering hebt, dan moet je de factuur voor je behandeling zelf betalen. Indien wij geen contract hebben met uw zorgverzekeraar of wanneer uw verzekering de behandeling niet of gedeeltelijk vergoed, ontvangt u ook een factuur. F3 Fysio heeft voor 2024 geen contract met Aevitae en Caresq.

Goed om te weten; behandelingen die vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering, gaan niet ten koste van het eigen risico. Mocht je fysiotherapie overwegen of nodig hebben, dan raden we je aan om een aanvullende verzekering af te sluiten met voldoende behandelingen voor fysiotherapie.

bewerkt-jade-stephens-3Utkpclf-Qs-unsplash

Fysiotherapie uit de basisverzekering

Er is WEL vergoeding fysiotherapie via de basisverzekering:

  • Voor mensen jonger dan 18 jaar met een maximum aantal per jaar. Dit maximum verschilt per zorgverzekeraar.
  • Vanaf de 21e behandeling van een chronische aandoening die vermeld staat op de lijst chronische aandoeningen. Via deze link kom je bij de lijst met chronische aandoeningen, die opgesteld is door het Ministerie van VWS: https://wetten.overheid.nl/BWBR0018492/2022-01-01/#Bijlage1. De 1e 20 behandelingen komen ten laste van de aanvullende verzekering. Als je geen aanvullende verzekering hebt of wanneer deze niet toereikend is, moet je de behandelingen zelf betalen.
  • Bij sommige (chronische) aandoeningen krijg je direct vergoeding uit je basisverzekering, waarbij niet de eerste 20 behandelingen uit je aanvullende pakket komen, zoals bij knie- en heupartrose (onder beperkte voorwaarden) en COPD (vergoeding afhankelijk van de classificering).

Let op: Vergoedingen uit je basisverzekering tellen bij een leeftijd van 18 jaar of ouder mee bij je wettelijk eigen risico, vergoedingen uit je aanvullende verzekering tellen niet mee bij het eigen risico.

 

Contracten met zorgverzekeraars

Wij hebben contracten met de meeste zorgverzekeraars in Nederland, behalve met Aevitae en Caresq. Dit houdt in dat wanneer je een aanvullende verzekering voor fysio-/oefentherapie hebt afgesloten, de behandeling door ons rechtstreeks bij je zorgverzekeraar wordt gedeclareerd. Per zorgverzekeraar gelden er andere vergoedingen(potjes) met bijbehorende voorwaarden. Wij volgen hierin de voorwaarden die zijn opgesteld door de zorgverzekeraar. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de polisinformatie en de website van de zorgverzekeraar.

Indien je niet of onvoldoende (aanvullend) verzekerd bent voor fysiotherapie, dan hanteren wij onze praktijktarieven. De financiële administratie hebben wij uit handen gegeven aan Infomedics. Je ontvangt de facturen dan ook via Infomedics.

 

Betalingsvoorwaarden

Ben je voldoende aanvullend verzekerd, dan worden de behandelingen rechtstreeks bij de desbetreffende zorgverzekeraar gedeclareerd.

Je krijgt een factuur via Infomedics wanneer achteraf blijkt dat:

  • Je niet of onvoldoende verzekerd bent voor fysiotherapie of oefentherapie.
  • De zorgverzekeraar niet bereid is je behandeling te betalen.
  • Afspraken die niet nagekomen kunnen worden (dienen uiterlijk 24 uur voorafgaand aan die behandeling afgezegd te worden). Bij niet tijdig annuleren of niet nakomen van een afspraak wordt een gereduceerd tarief in rekening gebracht. Je vindt het actuele tarief onder ‘Tarieven’. Let op: Deze nota kan niet bij de zorgverzekeraar worden ingediend en wordt dus bij u in rekening gebracht.

 

U ontvangt uw rekening/factuur van Infomedics

Je ontvangt van Infomedics een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Belangrijk dus om jouw actuele e-mailadres aan ons door te geven. Dit kan via ons afsprakenbureau (fysiotherapiepv@gmail.com of 010-210 83 99), maar ook via de fysiotherapeut. Daarnaast hebben wij je mobiele nummer nodig. Je ontvangt van Infomedics een sms-code om je rekening te kunnen openen. Zo zorgt Infomedics ervoor dat jouw gegevens goed beschermd blijven. Infomedics voldoet, net als wij, aan de geldende wetten en regels omtrent privacybescherming.

Hieronder ziet je hoe het werkt:

Wil je je rekening liever per post blijven ontvangen? Geef dit dan ook zo spoedig mogelijk aan ons door.

 

Regel het online!

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kun je veel zaken rondom de betaling van je rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van je betaling controleren
    Ga naar www.infomedics.nl. Je treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of je rekening is betaald. Als dit niet het geval is kun je direct betalen via iDEAL.
  • Hulp bij betaling van je rekening
    Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kun je kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kun je tegen kosten een betalingsregeling treffen. Verder vind je online meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken
    Als je een vraag hebt, kun je het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kun je altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heb je toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

 

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van F3 Fysio verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die je hebt gehad.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  • Infomedics verwacht dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als je de rekening niet voor de vervaldatum hebt betaald, dan ben je in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat je het uiteraard vergeten kunt zijn, krijg je een herinnering waarbij je wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat je deze hebt ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag je betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van je rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer je een klacht indient of je inschrijft bij een andere zorgaanbieder, je rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. De betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

 

Vragen over uw rekening of bent u het niet eens met uw rekening?

Aangezien wij de financiële administratie uit handen hebben gegeven aan Infomedics, dient u bij vragen en/of onduidelijkheden contact op te nemen met Infomedics. Dit kan via uw Infomedics-portaal of via de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat patiënten over ons zeggen

Beoordelingen van Google

Hadasa Keyzer
Ik heb een goede ervaring gehad: ik had een blessure aan mijn knie, maar die kon snel verholpen worden en ik ben toen ook snel hersteld!
Sara Saifedinne
Supper goeie ervaring met Eva!!

Als je echt geholpen wilt worden aan je klachten dan moet je bij Eva zijn, en een luisterend oor.
Ze heeft magische handen❤️
Ze is professioneel, weet wat ze doet, en je gaat gegarandeerd klachtvrij weg!

Dank je wel lieve Eva
Mike Rietveld
Zeer tevreden met de behandelingen van Fabio.

Al geruime tijd heb ik last van mijn nek en rug. De visie van deze fysio om door een combinatie van behandelingen en sport-oefeningen de problemen te verhelpen werkt goed.

Fabio denkt goed mee en geeft diverse handvatten om voor blijvende verbetering te zorgen. Goede en moderne aanpak dus!
Reactie van de eigenaar:Hi Mike, fijn om te horen dat jouw nek en rugklachten verminderd zijn met de combinatie van oefentherapie en behandelingen. Dank voor jouw review!
Klara Chmiel
I had a bad knee pain for many months after a skiing trip. The same knee caused problems and mild pain for many years before as well, and I thought it would stay like that. Fabio gave me targeted exercises and the effects completly exceeded my expectations. After 2 weeks I felt like I have a brand new knee. He also advised how to maintain the improvement. Amazing expertise and very friendly people.
Reactie van de eigenaar:Thanks Klara, for letting us know we were able to help you solve your knee problem especially after so many years of pain. We treat all kinds of knee issues and know how challenging and time-consuming recovery can be. That’s why we’re so happy to hear that our program and exercises worked so well for you, and that you were able to fix it in just a few weeks! Of course, you put in the work too, so this was a great team effort!

Whatsapp met ons

Stel je vraag direct aan een
van onze fysio’s

Chat met ons

Bel ons

Maak online een afspraak
of bel naar 010-2108399

Bel 010-2108399

Stuur een e-mail

Stuur een mail en krijg
snel een antwoord.

Stuur een e-mail